Jak zmieniać, żeby dobrze zmienić?

Wdrożenie platformy szkoleniowej w Prudential

KONTAKT

Zmiana dostawcy i płonące flipcharty

Pod koniec ubiegłego roku Smart Education wdrożył platformę szkoleniową w Prudential. Projekt ambitny ponieważ Prudential zdecydował się na zmianę dostawcy. Oznaczało to zarówno uruchomienie nowego narzędzia jak też migrację danych (materiałów szkoleniowych i wyników użytkowników). Do nowego rozwiązania należało również przekonać setki pracowników i współpracowników nie tylko zadowolonych z pracy na starej platformie, ale przede wszystkim do niej przyzwyczajonych.

Dotychczasowy dostawca realizował swoje zadania dobrze, jednak coraz częściej odczuwaliśmy potrzebę nawiązania współpracy z partnerem, który byłby bardziej elastyczny i znał specyfikę lokalnego rynku ubezpieczeniowego, który do łatwych nie należy. Potrzebowaliśmy bezpośredniego kontaktu i szybkich reakcji; szukaliśmy współpracy z firmą, która będzie nas nie tylko uważnie słuchać, ale i wzbogacać współpracę ciekawymi pomysłami i rozwiązaniami – mówi Aneta Goch, menedżer ds. szkoleń e learningowych.

Już na pierwszym spotkaniu flipcharty wprost płonęły – wspomina Sandra Czerkies, specjalista ds. szkoleń i rozwoju platformy e-learningowej, która wraz z Anetą Goch odpowiedzialna była w Prudential za zmianę dostawcy.

Kolejne spotkania trwały wręcz całymi dniami. Noc też się trafiła…;).

Lepsze wrogiem dotychczasowego

Po nakreśleniu wstępnej wizji pojawiły się pierwsze dylematy.

Początkowo nie chciałyśmy rezygnować z żadnej z możliwości poprzedniej platformy. Skrupulatnie spisywałyśmy wszystkie funkcjonalności, tak żeby nie mieć poczucia, że coś tracimy – mówi Aneta Goch i Sandra Czerkies. – Okazało się jednak, że nie można mieć wszystkiego – dotychczasowych możliwości, nowych funkcjonalności i czytelnej, estetycznej, intuicyjnej w obsłudze platformy.

Z drugiej strony z przeprowadzonej analizy wynikło, że z większości funkcji starej platformy nigdy nie korzystaliśmy! Rezygnując z nich, mieliśmy szansę stworzyć całkowicie nowe, przejrzyste narzędzie. To był przełomowy moment.

platforma e-learning - nie można wyświetlić obrazuplatforma e-learning online - nie można wyświetlić obrazuplatforma e-learningowa - nie można wyświetlić obrazu

Bo lubię melodie, które już słyszałem

Chwila, w której trzeba z czegoś zrezygnować, często przynosi mieszankę niepokoju i ulgi. Jeśli zmiana jest dobrze przemyślana i wprowadzana konsekwentnie, to z czasem niepokój maleje, a zadowolenie rośnie. Zawsze jednak istnieje ryzyko, że nowe rozwiązanie, poprzez serię pozornie niewielkich i niemal niezauważalnych zmian w projekcie, zacznie się niepostrzeżenie przesuwać w stronę starego i znanego. Wówczas odkryjemy, że zamiast upragnionego nowego narzędzia otrzymaliśmy wariację na temat tego, co mieliśmy wcześniej.

Mamy bowiem tendencję do preferowania rozwiązań znanych i oswojonych, zgodnie zresztą z maksymą inżyniera Mamonia - Mnie się podobają melodie, które już raz słyszałem. Tendencja ta jest na tyle uniwersalna, że jako „efekt status quo” została wpisana na listę błędów poznawczych – czyli błędów w myśleniu, które popełniamy wszyscy, niezależnie od inteligencji czy wykształcenia. Gdy już to wiemy, możemy lepiej chronić naszą młodą zmianę. Także przed nami samymi.

Kto nie ryzykuje, nie pije szampana

W Smart mówi się, że PruEdu to jedna z najestetyczniejszych wdrożonych platform, na dodatek z bardzo wysublimowaną strukturą. Po zalogowaniu się użytkownik widzi tylko to, co jest mu niezbędne, zaś całość jest prosta, intuicyjna i nie wymaga przeszkolenia przed rozpoczęciem korzystania, co przy tak dużym wdrożeniu oznacza spore oszczędności.

Platformę uzupełniono o moduł obsługi szkoleń stacjonarnych, co integruje cały proces szkoleniowy – zarówno z perspektywy pracownika, który nie widzi już e learningu jako osobnego tworu, jak i całej firmy. Za pomocą tego modułu można m.in. sprawdzić dostępność szkoleń, zapisać się na wybrane szkolenie lub jego listę rezerwową czy sprawdzić miejsce szkolenia na mapie.

Aż 80% ankiet satysfakcji przeprowadzonej wśród pracowników tuż po wdrożeniu platformy zawierało oceny wysokie i bardzo wysokie. To ogromny sukces przy tak dużym projekcie!

Aneta Goch,

Menedżer ds. szkoleń e-learningowych

Prudential

Zmiana? Poproszę dwie!

Gdybyśmy miały ponownie wziąć na siebie ciężar zmiany dostawcy, pewnie zatrudniłybyśmy do zespołu jeszcze ze trzy osoby – śmieją się Aneta Goch i Sandra Czerkies. – To wdrożenie nie byłoby możliwe bez ogromnego wzajemnego zaufania: zarówno tego między nami, jak i tego, jakim obdarzyli nas nasi przełożeni.

Po tygodniach pracy na najwyższych obrotach platforma została uruchomiona.

Odpowiedzialność i ogromne zaangażowanie, jakie wiele osób włożyło w ten projekt, sprawiły, że sukces wdrożenia traktowałyśmy bardzo osobiście. Choć byłyśmy zadowolone z efektu, to na wyniki ankiety satysfakcji, przeprowadzonej zaledwie miesiąc po uruchomieniu platformy, czekałyśmy w dużym napięciu. Na szczęście aż 80% ankiet zawierało oceny wysokie i bardzo wysokie. To ogromny sukces przy tak dużym projekcie.

Czy po wdrożeniu przyszedł czas na odpoczynek? Rozmówczynie uśmiechają się porozumiewawczo.

Ten rok jest dla naszej organizacji wyjątkowo trudnym rokiem. Nie osiadamy jednak na laurach w temacie e-learningu. Przeciwnie, chcemy wykorzystać sukces platformy i wiemy, że musimy iść z duchem czasu. Wystartowaliśmy już z projektem grywalizacji. Choć więc teraz znowu będziemy musiały się napracować, to w przyszłości ten wysiłek zaprocentuje.

logo empik - nie można wyświetlić obrazulogo bayer - nie można wyświetlić obrazulogo Rossman - nie można wyświetlić obrazulogo Energa - nie można wyświetlić obrazulogo PARP - nie można wyświetlić obrazu

Usługi rekomendowane do platformy e-learningowej

Zapewniamy przestrzeń i bezpieczeństwo

Bezpieczne platformy e-learningowe - nie można wyświetlić obrazu

Zapewniamy profesjonalną pomoc w każdej sytuacji

Wsparcie w rozwoju - nie można wyświetlić obrazu

Wsparcie użytkowników

Hosting i serwis

Wsparcie administratorów

Wsparcie administratorów - nie można wyświetlić obrazu

Czekamy,

aby Ci pomóc

Administracja

i komunikacja wewnętrzna

administracja i komunikacja platformy e-learning - nie można wyświetlić obrazu

Usprawniamy Twoją komunikację

Twoją platformę możemy rozbudować o dodatkowe moduły

Sprawdź też naszą ofertę szkoleń i materiałów multimedialnych

Gotowe szkolenia

e-learningowe

Dedykowane szkolenia e-learningowe

Filmy animowane

Szkolenia RODO

SPRAWDŹ
SPRAWDŹ
SPRAWDŹ
SPRAWDŹ

Jak przebiega nasza współpraca

Grywalizacja kontakt - obrazek nie może być poprawnie wyświetlony

Uzupełnij formularz kontaktowy

Grywalizacja doradca - obrazek nie może być poprawnie wyświetlony

Nasz doradca odezwie się do Ciebie i zada kilka dodatkowych pytań

Grywalizacja potrzeby - obrazek nie może być poprawnie wyświetlony

Wspólnie ustalicie termin spotkania w celu omówienia Twoich potrzeb

Grywalizacja współpraca - obrazek nie może być ponownie wyświetlony

Otrzymasz naszą ofertę
i zdecydujesz, o dalszej współpracy

Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą!

Smart Education International sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie (dalej: Smart) niniejszym infromuje, że jest administratorem Pani/Pana danych osobowych podanych przez Panią/Pana w formularzu kontaktowym.

Dowiedz się więcej
Przycisk

Nawigacja

Platforma e-learningowa
Zastosowania
Funkcjonalności
Case Study
Bezpieczeństwo
Usługi

info@smarteducation.pl

tel. +48 22 854 20 60

00-834 Warszawa, ul. Pańska 73

Polityka prywatności
Regulamin

Smart informuje, że:


1.dane kontaktowe Smart to: Smart Education International sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Pańska 73, 00-834 Warszawa;

2.Smart przetwarza Pani/Pana dane osobowe w celu kontaktu z Panią/Panem w związku
z wypełnieniem przez Panią/Pana formularza kontaktowego na stronie https://rozwiazania.smarteducation.pl/ (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO prawnie uzasadniony interes Smart, tj. kontakt z osobami zainteresowanymi współpracą ze Smart);

3.Pani/Pana dane będą udostępniane tylko w razie potrzeby: dostawcom usług zapewniającym Smart funkcjonowanie rozwiązań technicznych i organizacyjnych, doradcom prawnym, biznesowym, firmom kurierskim, pocztowym, firmie prowadzącej usługi księgowe, zaufanym partnerom Smart współpracującym ze Smart w zakresie świadczenia usług na rzecz Klientów
i Kontrahentów Smart,

4.Pani/Pana dane osobowe w zakresie danych kontaktowych będą przetwarzane do dnia upływu 10 lat od dnia pierwszego kontaktu ze strony Smart lub do dnia wykonania złożonego przez Panią/Pana wniosku o usunięcie danych lub sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;

5.są Państwo uprawnieni do żądania od Smart dostępu do swoich danych osobowych; do sprostowania swoich danych osobowych; sprzeciwu do przetwarzania danych osobowych; ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych; usunięcia swoich danych osobowych; wniesienia skargi do organu nadzorczego. Podanie danych osobowych jest warunkiem skontaktowania się z Panią/Panem, a brak podania wyżej wskazanych danych uniemożliwia kontakt z Panią/Panem;

6.nie podlega Pani/Pan decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, które wywołuje wobec Państwa skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Panią/Pana wpływa;

7.Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

Dedykowana strona już wkrótce!